Anasayfa » Haberler » Hibrit, Teknolojinin Ara Taksimidir
Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali SÜRMEN, "Hibrit, teknolojinin ara taksimidir. Türkiye, buna geçmeye geç kalmıştır. Türkiye'nin bununla uğraşmasına gerek yoktur, bunu atlaması lazım" dedi. 
 
Prof. Dr. Ali SÜRMEN, Mimar Sinan Müşavir Mühendis ve Mimarlar Birliği tarafından düzenlenen seminerde, motor ve taşıt teknolojisinin nereden nereye geldiği, yeni araç ve ulaşım kavramları, son yüzyılda sanayi hamlelerinin neden istenilen düzeyde olmadığı ve ulaşım konseptlerinin ne tarafa doğru gittiği konularında bilgi verdi. 
 
Son 20 yıla kadar motor teknolojileri üzerindeki değişimlerin temel çalışma felsefesinden ziyade yakıt ateşleme ve nefes alma sistemlerindeki iyileşmeler şeklinde olduğunu ifade eden SÜRMEN, radikal değişimlerin ise araçların gövde yapılarıyla ilgili aerodinamik ve malzeme teknolojileri üzerine olduğunu söyledi. 
 
"Otomotiv teknolojilerinde gelinen noktada yeterli düzeydeyiz" diyen SÜRMEN, hibritin Türkiye'nin asla üzerinde uğraşmaması gereken bir sistem olduğuna dikkati çekti. 
 
SÜRMEN, şöyle devam etti: 
 
"Hibrit teknolojisinin radikal verimlilik artışlarıyla ilgisi yok. Zahmeti, meşakkati getirisinden büyüktür. Hibrit teknolojinin ara taksimidir. Türkiye buna geçmeye geç kalmıştır. Türkiye'nin bununla uğraşmasına gerek yoktur, bunu atlaması lazım. Motor ne zaman çok verimsizdir- Ancak rölantide çalışırken. Burada benzin motorunu kullanmak istemez. Belki o zaman ya elektrik motoru kullanılacak ya da elektrik motoru takviye olarak kullanılacak. Hibrit işte ancak o zaman verimi artıracaktır. Hibrit, giderek komplike ve ağır bir proje haline geliyor." 
 
Dünyanın geleceğinin elektrikli araçlar üzerine kurulu olduğuna işaret eden SÜRMEN, Türkiye'nin hibriti atlayarak elektrikli araçlar üzerine yoğunlaşması gerektiğini söyledi. 
 
LPG'nin çok verimsiz olarak kullanıldığına da değinen SÜRMEN, şunları kaydetti: 
 
"LPG'nin verimli kullanılmasını sağlayacak elektronik denetim mekanizmaları kullanılmıyor. Araç LPG'li hale dönüştürüldüğünde aracın kendi beyni bir kenara koyuluyor. LPG beyni diye bir şey yok, esas LPG'nin yakıt özelliklerini kullanabilecek şekilde bir beyin olmalı. Bu, bizim üzerinde çalıştığımız projelerden biridir. Aracın beyni LPG beyni şekline dönüştürülmeli ki LPG'yi en iyi şeklide kullanabilelim."